Pages

Ads 468x60px

Tuesday 13 March 2012

Tips mudah untuk anda ubah sikap anda yg kureng hehe

ok ler...saya agak pasti ler,semua ada masalah dengan perangai diri sendiri kan.. *sape2 yg x der tu, x da cermin kat rumh kot.......hehe...lawak jer,,huhu....jangan kata anda jer,sya pon kadang kadang geram dngan perangai saya juga...huhu,,manusia biasa katakan *ayat cover*..hehe.,tp,disebabkan perangai yg buruk ler  kita x berapa disukai kan...ish ish....jadi ambil cermin di rumah dan tanye
mirror o mirror,muka saya elok x?eh silap,perangai sy
Klau cermin tu kata x...maka memang patut ler anda ubah perngai tu skit..hehe  *amboi,pedas nmpak*
Step dia mudah,,tp klau kita x bagi 100% effort memang susah ler..huhu..
Sebenarnya ada banyak step,,tp yg paling saya suka ada 2...sebab ringkas dan senang  *senang ler sangat*...huhu....
jeng jeng....*tiba2 ja*

STEP1 )  cuba anda gantikan benda yg buruk dlm kpala anda dengan benda yg elok2 dan sedap didengari oleh sesiapa jer...contohnya-->ANDA GANTIKAN "Kenapa dia dapat 10 coklat free,sedangkan saya cuma dapat 8 jer?!!!x adil!!!"  *tamak katakan*  KEPADA  "Nasib baik saya x makan coklat banyak macam dia,klau x mesti saya cepat gemuk"

Kalau anda ubah tanggapan dlm minda anda,mesti anda akan rasa lebih selesa dan x stress x tentu pasal...Lebih banyak anda buat,lebih banyak weird and wonderful things yg akan anda fikirkan ^.^

STEP2 ) Cuba tanya diri anda sendiri...Tapi jangan tanya soalan yg negatif plak mcam perlukah saya tumbuk org ni jatuh bangunan atau tangga,,,ish ish,,,dasyat tu....
perlu ker saya tumbuk dia?,,terpenyek muka dia,,ish ish

Tapi anda bleh tanya diri sendiri macam
-Apa yg saya perlu buat untk membuatkan diri saya lebih selesa?
-Apa faedah yg saya dpt klau sya buat camni?
-Agak2nyer knpa ler dia jd camni?
-Camna agaknyer klau dia adalah mak saye?

Klau anda tanya soalan positf2 mcam ni.insyaallah cara anda berfikir akan berubah skit,,,dr -ve ke +ve

Untuk berubah memang senang klau kita betul2 nak berubah,,,tp ia memerlukan effort 100% dan bukannya hangat2 tahi ayam jer dan kita x bleh berubah dlam satu mlam jer kan...so,ADAKAH ANDA BERANI UNTUK BERUBAH?..*capslock ler pulak minah ni*
selamat mencuba 
gudluck ok :)


P/S klau anda nak lebih tip,bleh inbox saye...huhu



0 comments:

Post a Comment